Zapchany filtr cząsteczek stałych? Co robić?

Filtr cząstek stałych jest częścią układu wydechowego samochodów z silnikiem diesla. Filtry te klarują gazy spalinowe, które są niebezpieczne dla środowiska. Ze względu na ekologię montowanie filtrów jest konieczne. Mogą się one jednak zapychać.

Regeneracja filtra cząsteczek stałych DPF/FAP. Na czym polega regeneracja?

Problem z zapchanym filtrem cząsteczek stałych jest taki, że prowadzi to nie tylko do niewłaściwego eliminowania spalin, ale również do problemów z działaniem silnika. Moc silnika może być za słaba, bądź samochód może spalać zbyt dużą ilość paliwa. W takiej sytuacji filtr możemy wymienić na nowy, możemy go zregenerować lub całkowicie go zlikwidować. Jeżeli idzie o regenerację to filtr należy konserwować i czyścić za pomocą wody z dodatkiem specjalnych środków co prowadzi do usuwania szkodliwych substancji. Koszt tej czynności nie jest wysoki, tym bardziej że przez taką ‘błachostkę’ pojazd może nawet nie przejść przeglądu.

Wymiana czy usunięcie DPF?

Wymiana filtra cząstek stałych wiąże się z wysokimi kosztami (http://dpfecoserwis.pl/oferta/wymiana-filtrow-dpf). Koszt części oraz wymiany może kosztować od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Ze względu na wygórowaną cenę niewiele osób decyduje się na wymianę. Może więc bardziej opłacalnym wyjściem będzie permanentne usunięcie go. To wiąże się z niskimi kosztami oraz nie ma złego wpływu na sprawność pojazdu. Wiąże się to jednak z wytwarzaniem przez silnik szkodliwych substancji, które przedostają się do środowiska. Nie jest to zatem dobre rozwiązanie z punktu widzenia ekologów. Warto również wspomnieć o mandatach jakie możemy zapłacić za brak filtra cząsteczek stałych. Najlepszym rozwiązaniem dla kierowcy pozostaje więc regeneracja.

Pomoc merytoryczna: http://dpfecoserwis.pl Dziękujemy za pomoc.